Kursun egzersizleri
Kursun egzersizleri

Sevgili veliler,

Çocuğunuz gittikce bağımsız olmaya başlar:

Anaokuluna gider, bir çok yeni şey öğrenir, daha derin oynamaya başlar ve hayatına sizin yanınız sıra, yeni,  onun için önemli olan insanlar girer.

 


Onun için kursun bu bölümünde ağırlığı, çocuğunuzun yapabildiklerini ve öğrenmiş olduklarını gözlemlemeye yönelticeğiz.

  • hangi becerilerini geliştirdiği,
  • neyin, güçlü ve kendine güvenen bir kişilik geliştirmesi için önemli olduğu,
  • çocuklarınızın, dışarıdan artan taleplerle nasıl dirençli bir şekilde başedebileceklerini ve buna sizin nasl katkınız olacağına bakacağız.
  • Çocuğunuzun, bunları öğrene bilmesi için çevresini nasıl tasarlamanız gerektiğini öğreneceksiniz.

 

Çocuğunuzun gelişimi bu uyumlu şartlar altında kendiliğinden ilerleyecektir, çünkü her çocuğun öğrenme isteği hakkında bir iç dürtüsü vardır.

Çocuklar doğuştan meraklıdırlar ve dünyasında keşfedilecek sürekli yeni şeyler bulurlar. Sizler o zamanda onların keşfettiklerni paylaşabilecekleri kişiler olmalısınız ve çocuğunuzla onun mutluluğunu paylaşmalısınız.


Önemliler Kısaca:

  1. Bu yaşlarda çocuklar, insanların farklı olduklarını ve her birinin farklı güclü ve zayif yönleri olduğunu öğrenirler.
  2. ücüncü yaşından itibaren çocuğunuz kendisini bir kişi olarak algılamaya başlar (benlik algısı)
  3. Çocuğunuz büyüdükçe, kişilik davranışına, göstermiş olduğu becerilerine, cevresinden aldığı ilgi ve övgü cok önemlidir (ışs algiılama)
  4. Çocuğa, "benimsenme duygusunu," her şeyden önce beden dili aracılığıyla iletilir. Bir çocuk için özellikle önemli olan, vücut ve göz teması, yüz ifadeleri ve mesafe davranışlarıdır.
  5. Bireysel yetenekler ve davranışsal özellikler gelişme süresinde giderek yaygınlaşmaktadır.

          1.Çevre çocuğun yapabileceği deneyimleri belirler.

          2.Çocuk, neye ihtiyaç duyduğunu ve neyi 

          kavradığını belirler.

     6. Bu yaştaki çocuk iç düşüncelerini geliştirmeye 

         başlar, misal: ailesi yanında olmasada onları 

         hatırlar. Bu yetenek (sembolik fonksiyon) 

         öğrenmenin temel şartıdır.

     7. Velilerin ve çocuğa yakın olan insanların görevleri

        şunlardır.

  1. Çocuğun gelişimine özgü deneyimleri olabilmesi için ortamı tasarlamak.
  2. Çocuğa rol modeli (örnek) olmak.
  3. Çocuğa ilgilendiği alanlarda öğretmek ve ya öğrenme imkanı sağlamak.

 

Kaynak: Remo H.Largo, Kinderjahre- Die Individualität des Kindes als erzieherische Herausforderung, piper 2017

        

       


Burdan çocukları gözlemleme kurs bölümüne geçebilirsiniz.


Ve burada anaokul çocukları olan veliler temel kursun ikinci kısmı hakknda bilgi alabilirsiniz.