Temel kursun 3.cü bölümü: Anlamak


Kursun egzersizleri
Kursun egzersizleri

Sevgili Verliler,

ebeveynlik kursunun ilk 2 haftasını tamamladınız ve ebeveynlerin en önemli becerilerini ele aldınız: çocuğunuzu iyi gözlemlemek          

ve onun duygularıyla empati kurmak.

 

Bu hafta çocuğunuzun nasıl öğrendiği ve onu en iyi hangi ebeveynlik tutumunun desteklediğine bakacağız.


"Çimeni çekerek daha hızlı büyültemeyiz!"


Bu eski afrika atasözü tam olarak çocuk odaklıolan eğitim tutumunu kast ediyor.

Ebeveynler çocuklarına gelişimi için ihtiyaç duydukları deneyimi vermelidir. Onlara hepbir rol modelisinizdir, ve çocuğa gelişimsel ilgisini bağımsız olarak izleyebileceği bir ortam sunmanız ve ona rehberlik etmelisiniz.

Bu "sınırlar içersinde özgürlük" eğitim tutumumda yer alır ve eğitime en uygun çocuk merkezli ebeveynlik tumudur. Bu tutum bu kursun temelini oluşturur ve her kursada biraz daha aydınlatılacaktır.

Sizlere bu tanıtım içersinde birçok yeni bakış çerçevesi ve bol eylenceler dileriz!


Önemliler Kısaca:

  1. Ancak bir çocuk fiziksel ve zihinsel kendini iyi hissederse, olanaklarına göre gelişebilir.
  2. Her çocuğun, toplumunu ve maddi imkanlarını anlama konusunda doğştan bir dürtüsü vardır. Bu gelişimin itici güçleri merak ve kendine göre özce ilerleyebilmek isteğinden kaynaklanır.
  3. Ilgi ve öz-aktivite, her yaşda ayrı bir şekilde özleşir ve çocuk kendi deneyimlerinden, bulunmuş olduğu gelişme alanına uygun olanını kendine seçer. 
  4. Çocuk, öğrenim süreyinde yapmış olduğu başarısızlıklardan ve hayal kırıklıklarından da tecrübe sahibi olur. Bu tecrübeleri uygulayabilmek  onun öğrenme imkanıdır ve önemlidir. Sadece başarı kazanmak ona öğreneme yolunda tüm tecrübeleri veremez. 
  5. Çocuk gelişimi esas olarak üç öğrenme şekli ile belirlernir. Birincisi: Toplumsal ve taklit öğreneme: Çocuk, kendisini tanıdık kişilerin modeline göre yönlendirir ve davranışlarını bir de yaptıklarını taklit eder. Ikincisi:  Nesneye yönelik öğrenme:  Nesnelerle uğraşırken, çocuk mekansal alğılama, kategorilendirme veya nedensel düşünme gibi zihinsel kapasitelerini kazanır. Üçüncüsü: Talimatla öğrenme: Bir çocuk, yetişkinlerden  beceri ve bilgi edinir. Bu öğrenme bicimi, okuma ve yazma gibi kültürel teknikleri ve bilgi edinmek için kullanılır.
  6. Öğrenim deneyimleri, bilgi ve okul yöntemiyle öğernedikleri kadar önemlidir. Çocuk bu süreç içersinde, kendi denyimleriyle problem çözme stratejileri üretir ve bu yöntemle becerilerini ve özgüvenini arttırır.

Kaynak: Remo H. Largo, Kinderjahre- Die Individualität des Kindes als erzieherische Herausforderung, piper2017


 Burdan bu kursun egzersizlerine geçebilirsiniz!


 Bu resim aracılığıylada anaokul temel kursunun dördüncü bölümüne geçebilirsiniz!