Temelkurs 4: Davranmak

Kursun egzersizleri
Kursun egzersizleri

Sevgili veliler,

Anaokul çocukları kursunun dördüncü haftasına geldiniz! Tebrikler!

 

Bu son bölümde, önceki kurslardan öğrendiklerinizi pratik olarak uygulamaya ve derinleştirdiğiniz gözlemleme, doğru değerlendirmeye somut davranışlarda bulunmayı öğreneceksiniz.

 

Bu yaşam aşamasında ayrıntılı olarak çocuklarınız:

  • düşünme becerilerini geliştirmek için, anlatmayı,
  •  siz sürekli  müdahale temek için onun yanında olmadığınızdan, çocuğunuz kendi çözümlerini üretmeyi öğrenir.
  • Gruplarda sosyal kuralları geliştirmek ve başkalrıyla uyumlu olmak için eleştiri ve uyarılarla başaçıkmayı öğrenir.
  • ve güçlü bir kişilik içinde olgunlaşabilmek için güçlü bir öz-değer duygusu geliştirirler. 

Yapmış olduğunuz egszersizlerde ve yeni edindiğinz fikirlerin analizinde bol şanslar diliyoruz!

 


Önemliler Kısaca:

  1. Anne- babaların ve çocukla ilgilen en yakın insanların, çocuğun gelişmesindeki katkısı:- Sosyal öğrenme: Siz bir rol modelisiniz, paylaşılan deneyimler için bilinçli zaman ayırın ve değerlendirin. Nesneye yönelik öğrenme: Veliler, maddi ve sosyal cevreyi, çocuğun düşüş yaşı ile ilgili deneyimler yapabilecekleri şekilde tasarlarlar. Eğitim: Veliler çocuga kendi faaliyetlerine katımalarını ve desteklemelerini sağlayarak, deneyim kazanmasına ve yeni içerlikli, bağımsız, bunun yanı sıra kendi anlayışına uygun doğruları bulmasında yardımcı olurlar.
  2.  Anne- Babalar, çocuğun kendi yaşına uygun olanakları için makul bir sınırlanan çerceveyi belirler. Bu Kavrama, " limitler içinde özgürlük" denir ve şu yönleri kapsar: Çocuklara verilen değerler, Talep etme ve sınırları belirlemek, çocukların bağımsızlıklarına izin verme ve teşvik etme.
  3.  Zor olan, bir veli ve eğitimci olarak, çocuğun bireyselliğine odaklanmaktır. Onun davranışını doğru yorumlamak ve çocuğa uygun düzeyde etkileşim kurmakdır. 

 

Kaynak: Remo H. Largo, Kinderjahre - Die Individualität des Kindes als erzieherische Herausforderung, piper 2017

Önemliler Kısaca: Konsept: " Limitler içinde özgürlük":

  1. Çocuklara verilen değerler: Velilerin, çocuklarını eşsiz ve özel olarak tanıması. Her durumda çocuklarımıza saygılı davranmak. Çocuklara ihtiyaç duyduklarında yardımcı olma.  Cocuklarınızla bir araya gelmekten ve ortak aktiviteler yapmaktan mutluluk duymak.
  2. Talep etmek ve sınırları belirlemek: Veliler çocuklarına güvenir ve gelişmesini teşvikleyecek taleplerde bulunurlar. Çocuklarınızla, çatışmaları önlememek, ancak onları verimli bir şekilde yürütmek. Kendi düşüncelerinizi, kendinize güvenerek çocuklarınıza temsil etmek. Çocuklarınızın gelişimi için uygun sınırları belirlemek. Çocuklarımızın, sınırlara uyma konusunda istikrarlı olmak.
  3. Çocukların bağımsızlıklarına izin verme ve teşvik etme: Veliler, çocuklarını ihtiyaç ve görüşleri doğrultusunda ciddiye almalılar. Veliler, prensip olarak, çocuklarıyla dialog içersinde ve uzlaşmadan yana istekli olmalılar. Çocuklarınıza karar verme özgürlüğü tanıma ve böylece karar verme yeteneğini ve kendi sorumlulukarını taşıya bilme yeteneğini arttırmakda desteklemek. Çocukarınıza, kendi deneyimlerine sahip olma fırsatı vermek.

Kaynak: Klaus A. Schneewind/Beate Böhmert: "Freiheit in Grenzen"


Burdan 4.cü kursun egzersizlerine geçebilirsiniz.