Temelkurs: Gözlemlemek


Hızlı giriş
Hızlı giriş

Sevgili veliler,

çocuğunuzun okulu ile ilgili ilk deneyimlerinizi yaptınız. Belki çocuğunuz okula gitmeyi sever

ve her gün mutludur,ancak belki de                                                                         

artık sadece onun ihtiyaçlarına odaklanmanın

mümkün olmadığı bu yeni günlük hayata alışmakta zorluk çeker, çünki artk dış koşullar ve kurallar tarafından belirnen bir tablonun içinde yer alır.

 

Belki bu durum sizide baskı altında bırakıyor?

 

Çocuğunuza okulda olmadığınız ve müdahale edebilmediğiniz halde nasıl yardımcı olabilirsiniz?

Evet, çocuğunuz bircok durumla yanlız başa çıkmak zorunda ve bunu başara bilmesi için onu güçlendirmeniz gerekir.

Hangi konularda daha desteğe ihtiyacı var, hangi becerilere sahip olduğunu ve daha geliştirmesi gereken becerileri, kursun bu ilk temel bölümünde bir kez daha kesin ve yönlendirmeli olarak gözlemleyebilirsiniz.

Önümüzdeki haftalarda, çocuğunuzun iyi öğrenebilmesi için gereken yardımı geliştirebilecek ve aynı zamanda okulun yeni dünyasıyla yanlız mücadele edebilmesinde destekleyebileceğiniz yardım yollarını tanıyacaksınız.

 

Ama bu aşamada da kendinizi ve ihtiyaçlarınızı unutmamalısınız!

 

  • Unutmayın, okul zamanı oldukca uzun ve çocuğunuzdan olduğu kadar sizden de dayanma gücü talep edecektir.
  • Bu sürece uzun zaman yeterli kalmak için sizin ve çocuğunuzun, tenefüslere ve güçlerinizi toplaya bileceğiniz zaman ihtiyacınız var.

Okul öncesi önemliler:

 

Çocuklar nasıl öğrenir ve neden sadece onların açıklarına odaklanmanın yanlış olduğu!

 

1. Öğrenme formları:

  • Sosyal öğrenme: Çocuk taklit ederek kendi davranışlarını üretir. Bunu yapabilmesi için rol modellerine ihtiyacı vardır.
  • Nesnel çevre ile ilgili deneyimler yoluyla öğrenme: Nesnel ortamı, çocuk motor becerileri ve duyarları ile bağımsız olarak uğraşarak tanıyıp anlar.
  • Talimat ile öğrenme:Talimat, form ve içerikteki öğrenme teklifini çocuğun gelişimsel özel ilgi alanlarına uyarlamaya ve çocuğu öğrenme davranışında desteklemeye hizmet eder.

2.Çocuk, fiziksel ve psikolojik gelişiminin güvence içerisinde olma durumunda, kendiliğinden gelişir ve gerekli gelişme özgü deneyimleri yapar.

3.Çocuğun şu an içerisinde bulunduğu gelişim evresi ve yeni deneyimler edinme isteğini, bizler merak olarak tanımlarız.

4.Gerçek öğrenme,mevcut olan bilgi ve beceriler arasında sağlamlaşan ağ aralığıyla oluşur.

5.Aktif eylem ve deneyim yoluyla öğrenme, çocukluk döneminde baskındır. Bu öğrenme büyük ölçüde bilinçsiz ve rasyonel düşünceler tarafından yönlendirilmez.

6.İdeal olarak, çocuğa gelişim düzeyine karşılık gelen deneyim fırsatları sunulması ve bunu bağımsız olarak kullanabilmesi için izin verilmesidir.

7.Çocuğun öğrenime isteklendirme ve öz saygısı korunabilmesi için taleplerin mümkün olduğunca ne fazla yüksek nede çok alt seviyede tutulmaması önemlidir.

8.Çocuk çok öğrenim yoluyla daha zeki haline getirilemez. Bir çocuğu istediğimiz gibi "formla yamayız." Bir kap gibi içerikle doldurulamaz.

9. Pratik öğrenme yoluyla bazı hareketler ve davranışlar hızlandırılabilir. Pratik öğreneme ve ezberleme yoluyla çocuk ezberi bilir ama içerik anlamında, kendi seviye gelişimi izin vermediği sürece, kavrayamaz.

10.Çocuğu, erken destekleme programlarıyla beslemek ve bunun aracılığıyla daha başarılı hale getirmek isteği, biyolojik davranışsal bir hata üzerine kurulmuştur. 

 

Kaynak: Remo H. Largo, Martin Beglinger: Schülerjahre – Wie Kinder besser lernen , piper201o


 

Burdan, ilk okul çocukları bölümünün egzersizlerine ulaşabilirisniz.


 

Bu bölümden kursun ikinci bölümü hakkında bilgi alabilirsiniz.