ılk okul çocukları temel kurs 2. ci bölüm:


Hızlı giriş
Hızlı giriş

Sevgili Veliler,

muhtemelen sizde böyle durumları tanıyorsunuzdur. Çocuğunuz okuldan sonra eve geldiğinde, siz "okul nasıl gecti?" diye sorduğunuzda, aldığınız      cevap "kötü,her zamanki gibi, iyi!"diye kısa cevaplar olabiliyor.

Sizin, çocuğunuzun günün nasıl geçtiğini detaylı duyma isteğiniz böylelikle bitirilmiş oluyor.

Sizler de çocuğunuzun neden böyle davrandığı ve neden anlatmadığı konusunda endişelene biliyorsunuzdur.

İkl önce, sizinle beraber birçok ebeveynler aynı durumu yaşıyor. Çocuğunuzun böyle davranmasının ardında kendince birçok geçerli sebebleri var. Kendinizi onun yerine koyduğunuzda ve onun duygu dünyası ile empati kurduğunuzda bunları anlayacaksınızdır.

Sadece anlamkla kalmayıp onunla nasıl iletişim kurabileceğiniz ve onu daha fazal anlatmaya nasıl teşfik edeceğiniz hakkında fikirler üreteceksiniz.

Şunu bilmeniz çok önemli, çocuğunuz sizinle konuşmayı red ettiği için böyle davranmıyor. Belki o da yorucu bir günün sonunda fazla konuşmak istemiyordur. Çocuklar yaşadıklarını hatırlamada ve onları sıralamada yardıma  ihtiyaç duyarlar ve her çocuk konuşkan değildir. Çocuğunuz ilk önce nasıl anlatabileceğini öğrenmesi gerekir. Sizler ona bu konuda yardımcı olduğunuzda hem size hemde çocuğunuza iyi gelecekir.

 

 


Bu kurs bölümünde, çocuğunuzun gittikce artan okul talepleriyle nasıl başaçıkbileceğini ele alacağız ve siz.....

 

  • kendi okul günlerinizde hangi tutumları faydalı algıladığınızı,
  • çocuğunuzun davranışlarnın ardında hangi duyguların ve sebelerin yattığını,
  • çocuğunuzun kendi duygularıyla nasıl başa çıkabileceğini ve okulda istikrarlı bir öz saygı geliştirmek için başka neye ihtiyaç duyduğunu algılamayı,
  • Çocuğunuzun başka insanlarla nasıl iletişim içerisinde olduğunu ve nasıl arkadaşlıklar kurduğunu ve  kendini nasıl savunduğuna bakmayı,
  • sizin, bu dönemde kişisel ihtiyaçlarızı günlük yaşamda nasıl dengelediğinize bakacağız.

 

 


Önemliler kısaca:

 

Okul için önemliler:

 Öğrenmek için iyi bir motivasyon nasıl ortaya çıkar?

 

  1. Çocuğun öğrenmesi için öğretmenle güvence dayalı bir bağlantısı olması gerekir. Kendini güvende ve kabullenmiş hissetme, öğrenme için önkoşuldur.
  2. Talepler gelişim yaşına uygun olmalıdır. Çocuklar güçlü ve zayıf yönlerinin nerede olduğunu çok iyi hissederler.
  3. Çocuğun her yaşta doğuştan gelen bir merakı vardır. Kendi başına öğrenmek ve ilerlemek ister.
  4. Kendini bireyleme öğrenme, çocuğun aktif ve seçici bir şekilde öğrenebileceği anlamına gelir. Ancak bu yolla yeni öğrenilenleri mevcut bilgisiyle bağlayabilir.
  5. Öğrenme stratejileri sadece kendi kendine belirlenen öğrenme yoluyla elde edilir.
  6. Başarılı öğrenme, özgüvene ve zorluklarla güvenle başa çıkma motivsyonuna yol açar.
  7. Çocuk ne zaman severek öğrenir? -Kendini güvende ve kabullenilmiş hissettiğinde,-gelişimi için ihtiyaç duyduğu deneyimler yapma fırstına sahip olduğunda,- övgü ve sevgiyile öğrenmede desteklendiğinde,-kendi yaşıtlarıyla sağlıklı rekabet içerisinde olabildiğinde.  
  8. Çocuk ne zaman öğrenmeden kaçınır?- Kendini okulda ve evde duygusal ihmal edilmiş ve kabul edilmiyor hissediyorsa,- Eğer çocuğa gelişiminden fazla veya az talepler sunuluyorsa,-çocuk kendinin yönetildiğini ve söz hakkı olmadığını ayrıca doğal olan merakının bastırıldığını hissediyorsa,-çocuğa kişiliği ve performansı için değer verilmediğini düşünüyorsa.
  9. Çocuğun öğrenme motivasyonu ancak ondan beklenen talepler onun gelişimine uygun düzenlenmişse ve çocuk çabası karşılığı başarı deneyimi yapma fırsatı yaşıyor ise ilerler ve çocuk özgüvenini arttırır.

Kaynak: Remo H. Largo, Martin Beglinger: Schülerjahre – Wie Kinder besser lernen , piper201o


Buradan bu günün egzersizlerine ulaşabilirsiniz!


Buradan temel kursun 3.cü bölümü olan "anlamaya" geçebilirsiniz.