Anaokul çocukları temel kurs: Anlamak


Hızlı giriş
Hızlı giriş

Sevgili Veliler,

Özellikle ilkokul başında, çocuğunzun büyümesi yanı sıra birçok kaygı ve endişe de arttar.

  • Inşallah çocuğum yeterince öğrenir,
  • Inşallah bir çok arkadaşları olur,
  • Inşallah derslere severek katılır,
  • Inşallah öğretmenleri onu destekler,
  • Inşallah bende on yardımcı olabilirim.

Bu talepler bir çok ebeveyne (bunun yanı sıra çocuklarada) baskı yapar. Bu baskı kendini, tartışmalarda, çocuğa yapılan uyarmalarda ve sonuç olarak yaşanan çatışmalarda gösterir.

Bunun yanı sıra, bir şeyleri yanlış yapıyor olma hissi ve yanlış anlaşılma hissi arttar.

Bu dönemde yardımcı olabileceklerin arasında,çocuğun büyük bir gelişme döneminde olduğunu ve bu dönemde çocuktan çok şeyler talep edildiğini bilmek yardımcı olabilir.

Sizler, ebeveyn olarak bu aşamaları çocuğunuzla beraber taşırsınız çünkü siz her alanda çocuğunuza doğru yardımlarda bulunmak istersiniz.


Bu destek nasıl olabilir ve çocuğunuza en iyi nasıl yardımcı olabilirsiniz, bunları bizimde önerdiğimiz "özgürlük içerisinde sınırlar" eğitim tutumunu tekrarlayarak derinleştirebilirsiniz. Ayrıca bu kursun yardımıyla aşağıdaki sayımda belirttiğimiz imkanlarınız doğacaktır.

  1. Sizin nasıl bir eğitim tarzına sahip olduğunuz ve tüm bu streslerin yanı sıra iyi bir ilişki içerisinde olmayı nasıl başardığınız.
  2. Çocuğunuzla yaptığınız açık ve net anlaşmadan sonra ders yapmada daha başarılı olabileceğiniz.
  3. Tüm bunların ön koşulu saygı ve sevgi dolu bir iletişim içerisinde olmaktır.
  4. Çoğalan taleplerle ve çocuğunuzun ihtiyaç duyduğu yardıma  çatışma yaşamadan cevap vermeyi ve çocuğunuzun öğrenmeye karşı ilgisini kaybetmemesi.
  5. Çocuğunuzun öğretmeniyle iyi bir diyalog içerisinde olmak ve bu iletişimi muhtemelen kendi yaptığınız olumsuz deneyimlerle kıyaslamamanın önemini, bu kurs bölümünde ele alacağız.

Günü planlamak ve çocuğunuz için netleştirmek çoğu sorunu ortdan kaldırır. Bunu denemede size bol şanslar dileriz!

 


Okul için önemliler:

 

Çeşitli bağ ve ilişki deneyimleri toplamak!

  1. İnsanlar belirgin bir bağlanma davranışına sahiptir. Çocuk onu besleyen, onu koruyan ve ona birşeyler öğretene bağlanır.
  2. Çocuk bu güvenli bağı diğer insanlarla da kurar mesela öğretmeni ile.
  3. Çocuk öğretmeninde kendini kabullenmiş ve güvende hissederse öğrenimi daha severek kabullenir.
  4. Öğretmen ve çocuk arasındaki bağ, öğretmenin çocuğu duygusal hali ile görmesi ve onun bu bölümdeki ihtiyacına karşılık vermesi ile netleşir.
  5. Çocuk kendini öğretmeni tarafından red edilmiş hissediyorsa, öğrenmeyi ve uysal olmaya karşı çıkar.
  6. Ergenlikte çocuğun ailesine ve öğretmenlerine olan sıkı bağı değişir.Ergen  için bu dönemde kendi yaş gurupları ve onlara ait olma önemi artar. Ergenlerin bu davranışını çoğu büyükler red edilme olarak nitelendirirler. Önemli olan bu yaş döneminde ergeni bir birey olarak kabul etmek ve onun fikirlerini verilen kararlara dahil etmektir.
  7. Ergenlerin doğası, hakklarında ısrar etmek ve kendi bağımsızlıkları için çabalamak ve büyümede kendi karekterini bulmaktır.
  8. Çocuğun sosyelleşmesinin kökeni, sosyal öğrenme veya model öğrenmedir. Çocukların taklit yöntemi ile öğrenmeye bir iç güdeyleri vardır. Onlara sunulan rol modellerine dayanarak öğrenmelerini ilerletirler.
  9. Sosyal biliş, çocuğun kişisel davranışları anlamasına yardımcı olur. Kendini algılama ve iç gözlem, Kişinin kendi zihisel durumuna dair içgörü sağlar. Zihin ve akıl teorisi yardımıyla, çocuk diğer insanlrla empti kurabilir ve düşüncelerini ve düşünce tarzlarını anlayabilir.
  10. Sözsüz iletişim, çocuğa yüz ifadelerin veya jestleri gibi vücut dilinin sinyallerini anlamasına ve anlamlı şekilde tepki vermesini sağlar.
  11. Sosyal davranış, bağlanma, sosyal öğrenme, sosyal biliş ve sözsüz iletişim olmak üzere dört ana  sosyallaşma bölümünü oluşturur ve çocuktan çocuğa farklı şekilde gelişmektedir. Bu nedenle ebeveynler ve öğretmenler çocuğun sosyal özelliklerinin farkında olmalıdır.
  12. Çocuğun ilişki davranışını geliştirmesi için yetişkinlerle ve özellikle diğer çocuklarla çeşitlive yoğun kişisel arası deneyimler gerektirir.

aus: Remo H. Largo, Martin Beglinger: Schülerjahre – Wie Kinder besser lernen , piper201o


Burdan 3. çü bölümün egzersizlerine geçebilirisniz.


Burdan da 4.çü bölümde sizleri neler bekliyor bakabilirisniz!