Okul çocukları 4.cü kurs: Davranmak


Hızlı giriş
Hızlı giriş

Sevgili Veliler,

Bu kurs bölümünde çok praktik olarak devam edeceğiz.

Okul çocuğunuzla yaşayamış olabildiğiniz durumlardan örneklere bakacağız!

  1. Çocuğunuzu öğrenmeye motive etmenize bakacağız.
  2. Çocuğunuza sorumluluk almasını öğretmek için, onlarla açık ve net pazarlık yapmayı ele alacğız.
  3. Ayrıca, çocuklarınız için önemli olan bir konu, başarısızlıklarla ve korkularla baş etmeyi öğrenmek ve sizlerin onları doğru bir şekilde desteklemeniz.
  4. Çocuğunuza kendi çözümlerini bulması için verebileceğiniz belirli problem çözme yöntemlerini öğrenmek.
  5. Ve aile ile okulun arsındaki olan dayanışıma bakacağız ve bu dayanışmanın çocuğunuz için getirdiği olanakları netleştireceğiz.

Sizlere bunları yaparken ve yeni deneyimler kazanırken bol eylenceler dileriz!


Okul için önmeliler:

 

Çocukları yetkin yapanlar!

 

Sözel beceriler: Dil ve anlayış

  1. Okulda başarılı bir başlangıç için okul öncesi dönemde temel dil becerileri iyi eğitilmiş olmalıdır. Bunun için çocuğun yetişkinlerle ve özellikle diğer çocuklarla en geç iki yaşından itibaren kapsamlı ve yoğun iletişime ihtiyacı vardır.
  2. Konuşulan dilin 5-16 yaşlrı arsında olabildiğince iyi gelişebilmesi için çocuğun çok çeşitli ortamlar ve konularla (tartışmalar, nlaşmazlıklar,tiyatro vb.) farklı deneyimler ve uygulamalar yapabilmesi gerekir.
  3. Okuma, konuşulan dilin temel yeterliliklerinden kaynakmnmaktadır.

Motor becerileri: İdrak etmek, Anlamak

  1. Düzenli hareket ve egzersizler, fiziksel ve zihinsel refahı teşvik eder. Motor ajitasyonu azaltır ve muhtemelen öğrenme istekliliğini arttırır. Çocuğun ihtiyaçlarına odaklı bir okul bu gereksimi ders planlamasına dahil eder.
  2. Sözde hiperaktivite, çocukların çoğunda normal motor değişkenliğinin ifadesidir. Bu çocukların hara-eket etme dürtüsünü yaşamaları için diğer çocuklarla daha fazla özgürlüğe ve etkinliklere ihtiyaçları var. Tüm çocukların sadece yüzde 1'i DEHB'den rahatsızdır.
  3. Motor becerilerinin tüm gelişmesi yaklaşık 15 yıl alır. Bu nedenle, çocukluk boyunca motor becerilerin eğitim ve diğer rakiplerle iletişim kurmak için çeşitli ve düzenli hareket deneyimleri gereklidir.

Bilişsel beceriler: Algılama ve düşünme

  1. Çocuğun mantıksal matematiksel yeteneklerini geliştirmesi için düşünme teşviklerine ihtiyacı var. Somut deneyimlerle bağlantılı öğrenme,kendi başına sayıları çalışarak öğrenmeden daha verimlidir.
  2. Sınıflandırma, analitik düşünme gibi alt mantıksal düşüme biçimleri çocukluk dönemi boyunca gelişir.Çocu çocuklarda ilk okul döneminin başlarında sayıların anlaşılmsı söz konusudur.
  3. Bugün çocuklar göresel gebelik algısı ve mekansal yönelim onusund 30 yıl öncesine göre dha iyi performns gösteriyorlar. Hızlandılırılmış görsel gelişim, görüntüleme medyasıyla ilgili deneyimlerin artmasıyla bağlantılı olduğu düşünülüyor.
  4. Çocuk figürlü meknsal  fikirlerini mümkün olduğunca pratik bir şekilde uygulama fırstına sahip olmalıdır. Ancak bu şekilde dha sonra yaratıcı olması gereken motor becerilerini geliştirebilir.
  5. TV'ler ve biligisayarlar çok çabuk kötüleştirilir ve çoğu olumsuzlukların nedeni olarak gösterilir. Yaygın medya tüketimi, esas olarak,medya tüketiminin yönlendirilmemesi ve dengede tutulmaması sonucu olarak, televiziyon ve bilgisayarın içeriğinden çok daha fazla olumsuz etkiler. Yasaklar koyma yerine, çocuğun yaşına uygun şekilde deneyimlere sahip olmasına dikkat edilmesi daha uygundur.

 

Yaratıcı beceriler: Hayal gücü ve anlamı

  1. Şarkı söylemek, dans etmek ve müzik dinlemek duygusal olarak hoşnutluğa, iç dengeye ve toplum uyumuna katkıda bulunur.
  2. İyileştirilmiş duygusal refah, öğrenme motıvasyonunu olumlu yönde etkiler.
  3. Çocuklar yalnızc ergenliğe somut bir şekide düşünebilir ve bu nedenle anlamak için pratik deneyimler arar.İçgörüler deneyimlemeliler.
  4. İlk ahlaki anlayış küçük çocuk zamanından itibaren, yetişkinliğe kadar oluşur.Tıpkı aileden dünya nüfusuna sosyal sistemler anlayışı geliştikçe, evrensel hale gelinceye kadar ahlaki kavramda artar.

Kaynak: Remo H. Largo, Martin Beglinger: Schülerjahre – Wie Kinder besser lernen , piper201o

 

 


Burdan 4.cü kursun egzersizlerine geçebilirsiniz.