Temelkurs 4: Davranmak


Kursun egzersizleri
Kursun egzersizleri

 

Sevgili Veliler,

 

Dördüncü haftaya geldiniz, size

saygılarmızı iletmek isteriz!

Teme kursun son bölümünde pratik uygulamaya geçeceğiz!

 

Bu nedenle, her gün kısa bir zaman önce acıklanan bir problemle ugraşmaya tevşik edileceksiniz, daha önce ilerletiğiniz gözlem ve değerlendirme yeteneklerinizle, kararlı ve hedefli, ilk olarak hangi adımlar atılması gerektiğini düşüneceksiniz.

Kısacası: Çocuğunuz neyi öğrenmesi gerekir, öğrenmesine  yardımcı olamak icçn ne yapabilirsiniz?

 

Sizlere, bu egzersizleri cözerken bol zevkli zamanlar diliyorum!


Önemliler Kısaca:

1.Uyumak icin:

  • Çogu küçük çocuklar yaşamının ilk senelerinde en az haftada bir kez Anne-bablarinin yataklarında uyurlar. En yaygın nedende, güvenlik gereksimidir.
  • Ayrılma ve terk edilem korkuları ve " fantazi düşünceler" çocukların geceleri Anne-babalarının yataklarına gelmelerine neden olur. Bu korkular, bir kardeşin doğuşu gibi olaylarla dahada kötüleşebilir.
  • Veliler, çocuğa bir güvenlik hissi verdiklerinde ve duygusal bağımsızlığını arttırdıklarında ayrılma ve terk edilme korkularını azaltırlar. ( 2.ci ve 3.cü yaş bölümde, kalkınma başlığı altında, gece uyanma sorunları için fazla bilgi bulabilirsiniz.)

2.Oynamak için:

  • Yaşamın ikici yılında, çocuğun oyununda ceşitli deneyimler gelişir. Çocuk genelde aile çersinde ve günlük yaşamında bulunan ve ona sunulan imkanları, satın alınan oyuncaklardan daha cazip bulur.
  • Veliler, çocuga tecrübe etme ve rol model yapma fırsatı verirler ve çocuğun diğer çocuklarla düzenli olarak oynamasına izin verirlerse, çocuğun ouyununa ve eğitimine önemli katkılarda bulunabilirler.
  • Çocuğunuzun TV ve diğer medya aletleri izlediği saatlerde, diğer çocuklarla ve yetişkinlerle oynayamaz ve tecrübesini geliştiremez. Bunu veli olarak bilmeniz gerekir.

3. Çocugun bezi bırakma egitimi:

  • Çocukların kuru ve temiz hale geldiği yaş çok farklıdır, bireysel olgunlaşma ile belirlenir.
  • Çocuk kuru ve temiz olamaya hazır olduğu zaman kendi inisyatifiyle gösterir. Çocuk bilinçli olarak tuvalet ihtiyacını algıladığı ve kontrol altında tutabildiğini gösterir.
  • Temizlik ve kuru olabilmek için çocuğun temizlik eğitimine ihtiyacı yoktur ancak kendi cabalarında desteklenmeli ve örnek olarak taklit edebileceği rollere ihtiyacı vardır.

4.Yemek yemek icin:

  • Çocuk yaşamının ikinci yılında aile masasına dahil olur. Kendisine sunulan yiyecekler, çeşitli ve çok yönlü olması gerekir. Süt önemli bir mineral ve protein tedarikcisi olmaya devam etmektedir.
  • Bir çocuğun yeme ve içme sırasında bağımsızlığını kazanması için, anne -babalara rol modelleri olan kardeşlere ve diğer büyüklere ihtiyaç duyar. Çocuk bakarak, taklit yoluyla bağımsızlaşır.
  • Çoğu çocuk, 18-24 aylarda  bardakdan içebilir veya tek başına kaşıkla yemek yiyebilir.

 

Burdan dördüncü bölümün önerilerine gecebilirsiniz: Davranmak