Bu veliler kursu, insanların getirdiği tüm becerilere dayanarak kurulmuştur,velilerin bu becerilerini tanımak ve daha da geliştirmek arzusunu ve her "zaman"
çocuklarına örnek olarak yaşamak ve onaları yetenekli ve mutlu insanlar olarak yetiştirmek isteğini detsekler.
-
Her çocuğun gelişmesi için içden gelen bir dürtü vardır. Büyümek ve beceri kazanmak ister.
-
Çocukların gelişmesi, gelişim aşamaları sıralamasında aynıdır. Sadece her çocuğun gelişim davranışı zamansal olarak,eşitlilik göstermemektedir.
-
Çocuklar gelişimlerinde çok çeşitli aşamalarda olduğu için, veliler kendi çocuklarının mevcut gelişimine ve onların o aşamadaki ihtiyaçlarına yönlenmelilerdir.
Standartlaştırılmış sunumlar, verilen temel ilkeler ve kurulan tavsiye kavramları, çocuğun bireysel ihtiyaclarına karşılık vermez.
-
Gelişme, çocuğun genetik getirdiği özellikleriyle ve çevrenin verdiği karşılıktan oluşur. Gelişim planının yani sıra fiziksel ve psikolojik özellikler
genetik materyalde ortaya konulmaktadır. Sadece çevre ve her şeyden önce anne- babanın, çocuğun organizmasının büyümesine ve niteliklerini ve yeteneklerini acmasına yardımcı olmasıyla
ilerler.
-
Fiziksel ve psikolojik refah normal bir gelişim için temel ön koşul, bir çocuğun, uygun sevyede yiyecek, bakım ve her şeyden önemlisi güvence ve sevgi içinde
büyütülmesidir.
-
Yaşamın ilk yıllarında öğrenimin en önemli iki biçimi, sosyal öğrenme ve keşfedici öğrenmedir.
-
Sosyal öğrenme, çocuğun taklit yeteneği üzerine kurulmuşdur. Çocuğun, toplumsal, konuşma ve zihinsel gelişmesi için tanıdığı ve güvendiği kişilerden
tevşiklenmesi gerekir.
-
Her gelişme aşaması için, çocuğun bir yetenek edinmeye hazır olduğu belirli bir zamanı vardır. Çocuk hazır olduğunda davranışı ile gösterir. Bu dönemler
tanımlanmalı ve çocuk desteklenmelidir .
-
Eğitim temeleri, çocuğun eğiten kişiye duygusal olarak bağlı olmasıdır. Tevşik eden eğitim, çocuğun olumlu davranışlarını taktir etmek, övmek, yanlışları
yasaklamak ve ona bu sınırlar içersinde, doğruyu ve yanlışı anlamasında yarımcı olmaktır.
(Kökeni: Remo H.Largo, Babyjahre- Entwicklung in den ersten vier Jahren, piper2010)
Temel kurs, her bir haftada bilinçli olan ve uygulanan dört yetenekten oluşur:
-
Bilinçli gözlemlemeyi öğrenme,
-
Çocuğun yaşam dünyasını anlamayı öğrenme,
-
Çocuğun ifade etmek istediğini anlamak ve doğru yorumlamayı öğrenmek,
-
Çocuğa buna göre tepki verebilmek ve buna göre hareket edebilmeyi öğrenmek.
Her haftada bu ana yeteneklerle beş kez, küçük görevler halinde ugraşacaksınız ve bu kabiliyetleri kendinizde algılamayı ve kullanmayı
öğreneceksiniz.
Daha fazla kurs bölümleri hakkında bilgi için resimlere tıklayınız.